LCHFdiet -startar idag!

Hej på er!

Ja som rubriken lyder så ger jag mig in lchf-träsket. Haha! Har hört mkt gott om det och båda mina föräldrar kör det lite då och då.
För mig som valt att svälta genom att köra pulverdiet tidigare så är detta en ganska stor grej. Ja menar, man äter ju i princip bara fett och det är för mig ofattbart att man på så vis kan gå ner i vikt. Är livrädd för att det ska bli fel effekt och att man istället går upp i vikt. Men jag vet ju att det funkat för andra så varför skulle det inte funka för mig. :)

Något som är otroligt viktigt för mig är att börja äta frukost! Jag har inte ätit det på flera år, (dvs på vardagar). Och om det nånsin skett så har jag verkligen tvingat i mig en macka eller en tallrik gröt. Jag vet att jag MÅSTE börja äta för att hålla blodsockret på en jämn nivå. Även dissa kolhydrater och minska på portionerna överhuvudtaget.

Hur som helst så lagade jag min första LCHFrätt idag. Det blev köttfärsbiffar fyllda med ädelost kokta i en sås på grädde och philadelphiaost toppat med lite brie. Till det serverade jag en grönsallad med tomater och färsk spenat. Vart skitgott och jag är nu proppmätt, och då menar jag verkligen PROPPMÄTT! Blev lite konstig tid jag lagade maten på, men kom inte iväg till affären förns på em.


Lite halvrisig kvalité på bilden. Men visst ser det gott ut?!


Kommentarer
Postat av: Elin

Fy fan vad gott det ser ut!!!!!!!!

2010-11-16 @ 09:19:50
URL: http://www.ohthunderroad.se
Postat av: Paula

Ja, det var faktiskt jävligt gott, och mätt som fan blev man också! =)

2010-11-17 @ 09:10:18
URL: http://pamo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0