Jobbig situation!

Som jag skrivit tidigare så har jag varit på jakt efter ett jobb i Örebro. Först har det varit jättedåligt på jobbfronten, men sen har det trillat in en massa annonser. Sökte tre stycken och fick napp från Ica. Ica har ju en apotekskedja som heter Cura. Dvs apotek som finns inne på större IcaMaxi butiker. Låter spännande och jag är ganska sugen på att vara med från början på ett apotek och få starta upp det (eftersom det planeras att öppna i mars). Var och träffade en rekryterare från proffice som jag tydligen gjorde ett bra intryck på. Dom är intesserade av mig och det är ju jättekul!
Dom hörde av sig i början av den här veckan och sa att det drar ut lite och att dom inte har hittat nån lämplig chef än, men att jag fortfarande är aktuell.

I tisdags så var jag och träffade chefen på USÖs apotek. Det är ett Apoteket AB apotek, alltså ett säkert kort. Ett apotek som ALLTID kommer att finnas. Där jobbar det 26 st! I åldrarna 40 plus. Känns lite sådär när man kommer från Hälla där alla är unga och pigga, och långt ifrån pensionsåldern.
Chefen där var tydligen väldigt intresserad av mig (nästan lite desperat) och i princip erbjöd mig tjänsten på en gång. Jag sa att jag var tvungen att tänka lite och har nu ca 2 veckor på mig att bestämma mig.

Jag känner att jag är i en sån jävla jobbig situation! Vad ska jag välja? Jag blev glad över att hon erbjöd mig tjänsten, men inte superglad. 
Har pratat med en vän som är chef på ett Cura apotek och just nu så var det kaos på Cura så hon tyckte jag skulle välja apoteket AB. Och detta gör ju inte saken bättre. Bör tilläggas att hon är CHEF och att det apoteket hon jobbar på är ett pilotapotek, dvs ett av dom första som öppnades och som har fått testat både för- och nackdelar.

Idag ringde rekryteraren från Cura igen och sa att det drar ut på tiden ännu mera. Då berättade jag att jag måste ha ett besked från dom innan nästa vecka, då jag sökt ett annat jobb.
Han blev nog lite nervös och sa att han skulle försöka få till ett möte med mig och ICA så fort som möjligt. Så vi får väl se hur det går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0